vrijdag 12 april 2013

Shopping in thrift stores? //Wasted





11

WASTED_Lookbook_DragMeToTheOcean_Feb2013_6

E



"If I have an hour in a city, I go to vintage stores first because it's so much cooler to find a piece that is unique. I love the thought of some girl having worn it before and living her life in it."Helena Christensen


Vintage 
Het is alles behalve oubollig, in tegendeel wordt vintage geassocieerd met innovatief en "hot" zijn. Komt je de volgende handeling ook zo bekend voor? Je bladert door één van je favo modemagazines (Elle, ofcourse!) of fashionblogs en natuurlijk check je even het bijschrift bij de outfits om te weten waar al die prachtige items vandaan komen. Geloof me, zeker 5/10 keer zul je de term "vintage" tegenkomen. En dan weet ik ook bijna direct, dat er sprake is van onbereikbaarheid er no way is dat het een plaatsje in mijn kledingkast veroverd. In mijn persoonlijke fashion history, is er een fase geweest van vintagestores. Ik leerde het begrip vintage pas kennen en mijn verwachtigen waren hoog, iets té hoog I guess.. Shoppen in vintagestores moet je op regelmatige basis doen, wil je echt een spectaculair item scoren.

Waarom? Wel, persoonlijk vind ik dat er een te hoge prijs gevraagd wordt voor vintage artikelen in het algemeen. En hoe weten we nu 100% zeker, dat we met tha real deal te maken hebben? Je hebt nogal een grote portie geluk nodig om tevreden en geslaagd de befaamde thriftstore uit te wandelen. Don't get me wrong, want ik ben zeker een liefhebber van vintage. The faux furs bijvoorbeeld vind ik het mooist wanneer ze vintage zijn. 

Dus besloot ik om in Parijs nogmaals een beroep te doen op de vintage goden en deed ik wat research voor de must visit adresjes. En hierdoor kwam ik terecht bij "Factory", vintage store gelegen in Centre Pompidou. Behalve vintage, verkoopt men hier ook het merk Wasted. Ik zou het merken omschrijven als très hipster. In bovenstaande outfitpost draag ik een tank top van Wasted. Ik hou vooral van het imago van dit merk. Ben je benieuwd? No worries, ze hebben gelukkig ook een website.


Xo,
Gioia

Geen opmerkingen: