dinsdag 22 oktober 2013

Brussels Fashion Days 2013


Scholen fashion show







Make-over workshop







Perrier campagne

Elle fashion show
source of this picture: Zurab Match
Brussels Fashion Days 2013... where fashion meets people. Fashion was vollop aanwezig, maar ook duizenden bezoekers. Tentoonstellingen en defilés van Belgische top kwaliteit. BFD vond plaats op 18,19 en 20 oktober in the EGG, Anderlecht. Ik was volledig overtuigd om er een bezoekje te brengen, na mijn teleurstelling van Antwerp Fashion Festival. 

Of het geslaagd was? No doubt about that! Een groot aplaus voor de organisatie en een big up to Belgian fashion. Vrijdag & zaterdag vond de Elle fashionshow met afterparty plaats. Designers als Annelies Demeulenare, Filles a papa(!), Calogero Di Natale en Jessie Lecomte namen deel. Helaas kostte dit ticket 27 euro en zit ik op het moment krap bij kas als studente zonder extra job (I'm working on it!).

Dus bezocht ik BFD op zondag én kon ik de scholen fashion show bijwonen. Stedelijke academie Sint-Niklaas, Chateau Massart Mode, etc wisten me bijzonder goed te verrassen. Ik betrapte me zelfs op enkele WOW-momenten, waar mijn mond bijna bij open viel. Ik heb mijn uiterst best gedaan om de gorgeous items op beeld vast te leggen, maar dit was geen makkelijke opdracht. De belichting en de modellen die bijna over de catwalk zweefden.. Excusez-moi. De scholen fashion show kort samengevat: white, grunge, sequins, lace, brown/gold. Bovendien kwamen er opnieuw veel 'native' prints voorbij én veel coloured models. Een belangrijke boodschap: no rascism in fashion. 

Fototentoonstelling, permanente casting, make-over workshop, bibliotheek,... Een zalig iniatief van Brussel voor Belgische fashionistas & fashionistos. De volgende editie van Brussels Fashion Days 2014, staat alvast in mijn agenda geschreven ;).
Xo,
Gioia

Geen opmerkingen: